Pages

Tuesday, January 25, 2011

Syukur...

Apa itu syukur? kadang-kadang orang bercakap "bersyukurlah dengan aoa yang ada", "ko ni xbersyukur lah","cukuplah apa yang ada, bersyukurlah", it's sound like more on negative side. Betul tak? xbetul?. Kadang-kadang terfikir gak, kalau lah orang salah tafsir dengan erti dan konsep syukur itu sendiri, alamat x kedepan dan majulah seseorang itu. That is my opinion only, i do not know how you all think. Anyway, lets we check it out, what is the meaning by 'SYUKUR":


Sumber aku copy daripada laman web http://www.imotivasi.com/pengertian-syukur.html, erti syukur yang ditulis dalam laman web ni adalah seperti dibawah:

Syukur adalah rasa berterima kasih pada Tuhan.

Kita berterima kasih atas pemberiannya, iaitu nafas kita, kesihatan kita, keluarga, kewangan, kawan-kawan serta harta benda kesayangan kita. Syukur bermaksud kita berterima kasih pada Tuhan kerana memberikan kita semua itu hari ini.

Bagaimana kita nak bersyukur? Lakukannya simply dengan memejamkan mata, berdiam diri seketika lalu menghadirkan rasa berterima kasih di dalam hati.

Hadirkan rasa berterima kasih itu seolah-olah kita menerima satu pemberian yang amat menggembirakan. Menjadi orang yang selalu mengucap syukur akan membuat kita merasa bersemangat sentiasa. Ucapkan terima kasih atas segala pemberian Tuhan dalam hidup Anda.

Sila klik baca lagi...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...