Pages

Sunday, January 23, 2011

5 TIPS - POSITIFFFF..

Macam mana nak berfikiran positif dan sentiasa positif dalam kehidupan seharian kita. Sila baca kat bawah ni, aku dapat info dari PickTheBrain:

1. Sentiasa positif - Bro, commonlah think positif lah. ape lagi. sikit2 fikir xboley, memanglah xboleh. Cuba optimistik dan positif dalam hidup pasti hidup ini akan lebih bererti dan lively gitu. Apa yang korang rancang dan nak buat, pastikan fikir yang positif dulu. Segala yang mustahil, pasti akan menjadi mudah.
2. Matlamat yang jelas - bangun2 tidur baca doalah ape lagi.hehe..doa bangun tidur tu  positif dengan puji-pujian dan matlamat yang semangnya jelas sekali,dimana maksudnya "Segala puji bagi Allah yang menghidupkan kami sesudah mati (tidur) kami dan kepadaNya kami kembali". Hidup ni mesti ada tujuan, xde tujuan sama lah macam korang naik kereta tp tak tau nak ke mana, sama ada korang pusing2 sampai habis minyak, or xbergerak langsung.
3. Segala yang berlaku ada hikmah - no worries, benda yang bagi anda xbaik untuk anda sebenarnya adalah yang terbaik untuk anda. Allah xbagi apa yang kita nak, tp allah bagi apa yang kita perlukan.
4. Senyum - So ape lagi senyumlah. Senyum tu kan sedekah. xruginya korang senyum.
5. Enjoy your life - Nama pun kehidupan, off courselah ada susah, senang, suka , duka. huhuhu...yeah..like it, hate it, love it..hahaa...

:) Peace no war..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...